Den digitale daginstitution

Digitalisering i dagtilbud får i disse år en større og større rolle i børns hverdag og i det pædagogiske arbejde. Teknologien har gjort det muligt for helt små børn at bruge digitale medier til leg og læring, og det overordnede formål med digitalisering er at skabe optimale læringsforhold.

I Gentofte Kommune er der et stort fokus på samarbejde og kommunikation med forældre. Et vigtigt værktøj til at understøtte dette samarbejde er Aula, som er en digital kommunikationsplatform, der fungerer som et pædagogisk og administrativt værktøj for personalet i Galaksen.

Aula gør det let for forældre at følge deres barns dagligdag i institutionen, hvor de kan læse informationer, se billeder, opdatere oplysninger om barnet og meget andet. Personalet informerer om aktiviteter og dokumenterer hverdagen via billeder, dagbøger og videoklip.

Aula kan tilgås via en webversion og kan hentes som app til IOS og Android smartphones. Læs mere på Gentofte kommunes hjemmeside.