Læreplaner

Vi har i vores pædagogiske arbejde hele tiden fokus på barnet og dets behov og udvikling. Vi skal sørge for, at børnene trives, at de får den omsorg de har brug for og, at de udvikler sig.

Daginstitutionen i dag er en arena for læring og udvikling. Hverdagen handler for børnene om deres indbyrdes samvær, deres fælles aktiviteter og spirende venskaber. Samtidig med den bestandige interaktion børnene imellem sørger pædagogerne for et målrettet samvær - i fortsat samspil med børnene.

Gentofte Kommune har udarbejdet en central læreplan for alle dagtilbud og ydermere sættes der fokus på barnets individuelle læringsmål ved hjælp af digitale handleplaner og efterfølgende dialog med forældrene.

Forældre og professionelle har de højeste ambitioner for udviklingen af barnets potentialer og for at skabe de bedste betingelser for barnet.

Læreplan Den Grønne Planet 2021

Shape Created with Sketch.